Aprósejtes

Aprósejtes

2011. január 25. - Vaskalap1

Szombaton elmentem dolgozni, de haza kellett jönnöm, mert nem tudtam, bírtam ottmaradni.

Nem csak a munka.

Hanem a légkör.

Megfutamodás volt, tudom. Apósom nem léphet le, sajnálom is miatta.

A betegség, a keserűség és a kötözködés. Mert igen, ismét kötözködik. Már-már velem is, de apósomat utálja, ez biztos. Mert apósom vagy figyel vagy nem. Ha figyel, akkor bulldog módjára nem ereszti el figyelmének tárgyát. És életben akarja tartani anyósomat, mindenáron. Najó, ha egyszer a tudomására jutott, hogy anyósom ismét felhívta azt az ismerőst, hogy szerezzen neki Xanaxot, és apósom azt a következtetést vonja le ebből, hogy vagy túlszedi, mert nem éri fel ésszel már, hogy ez mit jelent, vagy öngyilkos akar lenni, ami nemtudom mennyire van így, de hát mit lehet tudni.

Mindenesetre vergődök én is. Önző blog ez, rólam szól(jon ez a bejegyzés).

Nem tudok így dolgozni. Régen is gondom volt azzal a szokásával anyósomnak, hogy imamalom módjára mondta, ami az eszébe jutott. Munka, család, viráglocsolás, ismerősök, mindegy. Mondta. Ezzel kapcsolom össze azt a húzását, amikor egyedül voltunk, rengeteg és határidős munka volt és ezt tudta is, és nagyon dolgoztam és siettem (ami a legrosszabb opció) és ügyfelek jöttek-mentek, telefonáltak és nem haladtam, és akkor behív a szobába, hogy töröljem le az ágy végéről a port, de csak az egyikről, mert a másikról ő már... Összeomlottam. Konkrétan és szó szerint. Ültem a szőnyegen a szoba közepén és már nem tudom miket mondtam. Persze, a végén összeborultunk, meg sírtunk is, de azért a nyom ottmaradt. Úgyhogy most emlegeti, hogy azért nem szól nekem, mert dolgoznom kell, majd ő elintézi. Akkor is, ha esélytelen.

Vergődés ez az egész.

Ha nem dolgoznék, akkor azt hiszem jobban bírnám. Ha nem lenne a felelősség rajtam úgy szakmailag, mint anyagilag két család egzisztenciájáért, akkor könyebb lenne, akkor ugranék, futkároznék neki.

Reggel általában én rakok rendet a szobában. Korán odaérek, megkávézok és megyek. Hogy apósom nyugodtan felébredhessen, ne kelljen rögtön szolgálatba állnia. Kiviszem a szemetet, a mosogatnivalót, elmosom a poharát, mert egyből szeret inni, hátjó, ezen ne múljon, megigazítom az ágyát (apósomét nem, az az ő territóriuma), összeszedem a ruhákat, mertafiúknemtudnakruhátelrakni és ha kéri, segítek felöltözni. Beszélgetünk, mesélek a fiúkról, hogy mit tervezek aznapra, vagy mit kell mindenképpen elintéznem. Itt, ezen a ponton bármire kapható vagyok. Portörlésre is.

 

 

Belegondoltam, beleéreztem, de EZ most rólam szól.

Nem tudok párhuzamosan dolgozni és beteget ápolni. Vállaltam egyedül a munkát. De más nekem  nem megy egyszerre. Néha nagyon irigy vagyok azokra, akik csak a munkájukra figyelhetnek. És igen, elrontottam már valamit az osztott figyelem miatt.

Ma már az is eszembe jutott, hogy jobb volt, mikor a kórházban volt.

És ez, így, nagyon szar.

Viszont utálom, mikor a telefonba azt mondja, hogy "mert engem sokan szeretnek, úgyhogy az ikszipszilon hozott nekem eztazt". Nem hiszem, hogy szándékos, de nekem ebből az jön le, hogy mi nem szeretjük.

Magyarázom magamnak a helyzetét, de most elfáradtam.

Még legalább egy hónapig nagyon hajtós lesz a munka.

Addig ki kell bírnom. Neki is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aprosejtes.blog.hu/api/trackback/id/tr506856999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ange-lin 2011.01.25. 20:39:12

Csatlakozom. :-*******

Kata 2011.01.25. 21:42:21

Pihenned kellene! Idegenek vagyunk. Még soha nem néztem a szemedbe. Mégis szeretnék hozzád menni, megölelgetni kicsit és segíteni Neked. Pakolni, mosogatni, dolgozni helyetted, vagy amit szeretnél, hogy egyfelé figyelhess, vagy biciklizz, vagy nem tudom...

136863 2011.01.25. 21:54:46

[Kata](#11109932) Köszönöm. Ez szép. Néha nagyon szeretnék úgy igazán panaszkodni valakinek, de nem tudok. Néha jó lenne jól kiüvölteni magamból a türelmetlenséget, a vélt vagy valós sérelmet, meg a mindent. De hol van az én bajom az övéhez képest? Hogy lehet úgy panaszkodni egy igazán segítőt, hogy nem teszem mindig hozzá, hogy de hát az ő baja sokkal sokkal nagyobb és tudom, hogy nem soká van már velünk és inkább szeressem, segítsem, minthogy panaszkodjak rá. Nem ettől kezdjük VÁRNI valakinek a halálát??? És nem ezek a szavak fognak engem majd marni???

Kata 2011.01.25. 22:34:05

Már most is túl sokat "marod" magad. Annyira, hogy rossz nézni. Jó vagy hozzá, segíted, szereted! Megteszel mindent! Látom, látjuk mi mind, akik olvassuk a soraidat. Az önmarcangolást meg felejtsd el! Nem hoz semmit.

94118 2011.01.26. 08:39:19

1.) "Az ő súlyos vérbaja nem gyógyítja az én enyhe tripperemet" mondta régen valaki. És igaza volt. 2.)Egyszer azt írtam: jó döntés nincs. Bármit teszel, mondasz, az utólag kevés lesz.... 3.)Nem, nem ettől várod a halálát, hanem attól, hogy rájössz, neki sem jó vagy fizikailag vagy lelkileg, vagy mindkét módon. És mert van benned emberség, várni fogod, mert a halál meg is szabadítja majd. Szívből kívánom Neki: most menjen, ne akkor, mikor már minden nap azért imádkoztok, szűnjön meg az ő szenvedése. 4.)És igen, nyugodtan kimondhatod, kiüvöltheted, ami benned van. Nem neki persze. De a szavak nem ölnek, csak ha szembe mondják őket. Megkönnyebbülsz és ez a lényeg. 5.) Szereted és segíted. De neked is kell valamilyen levezetés, töltődés, különben nem leszel képes egyikre sem. Bocs, tudom, nem hangzik szépen. Töröld nyugodtan, érteni fogok belőle.

105100 2011.01.26. 09:28:56

Üvölts, panaszkodj, értjük mi! Neked is kell néha panaszkodni, neked is lehet rossz, akkor is, ha neki sokkal rosszabb. Nem könnyű a betegnek, de sokszor a körülötte lévőknek sokkal nehezebb, mert minden a vállukon van, és nem akarják bántani, terhelni a beteget. Panaszkodj, mondd el, legalább nekünk, nem fogunk ezért lenézni! Arról nem is beszélve, hogy a munkád tényleg nagyon komoly, most egy baromi hajtós időszak van, ehhez kell a nyugodt légkör, anélkül megette a fene az egészet! És ezt ő is tudja, csak most nem ez az elsődleges neki, de ha néha finoman emlékezteted rá, megérti.

136863 2011.01.26. 16:46:43

[perenne](#11110397) Dehogy törlöm, mért tenném?

136863 2011.01.26. 17:01:40

[Gwen](#11110496) Igen, ez a legnehezebb. Mert nem érti meg, hogy most mást KELL csinálnom. Ma összefutott két ügyfél, meg a vízóraleolvasó és ketten voltunk otthon és még a telefon is csörgött, de kísérjem fel és akkor vele már nem lesz gondom. Nem volt sürgős mehetnéke (fáradtság, bárakármi) egyszerűen rosszul méri fel a dolgokat.
süti beállítások módosítása