Aprósejtes

Aprósejtes

2011. január 31. - Vaskalap1

Vasárnap majdnem megütöttem.  

Letettem-ejtettem a villát az asztalra, felkaptam a kabátomat és kirohantam az udvarra. Valaki szólt is hozzám, válaszoltam is, de nem tudom ki volt.

Ültem gyanútlanul, eszegettem és közben azt mondta velem szemben az asztalnál, hogy azért akarjuk, hogy éljen, mert kell a pénz, amit megkeres.

Ezért.

És igen, kellenek a felindult, korlátozhatatlan lelki állapotok, hogy ki tudjak mondani dolgokat, amiket soha máskor. Hogy csontőszinte tudjak lenni. Hogy ne hallgassak inkább, hanem elmondjam neki, hogy mennyire fáj nekünk az állapota, hogy azért nem sírunk előtte, mert azt gondoljuk, az még rosszabb lenne. Hogy le tudjak térdeli elé, át tudjam ölelni a lábát és el tudjam mondani neki, hogy mit érzek. Hogy azt is megtudja-felfogja végre, hogy nem a pénz miatt támogatjuk, hogy dolgozzon, hanem azért, mert kézzelfogható örömfelhő volt körülötte, mikor végre oda tudott ülni és apósom se fog éhenhalni, ha ő meghal, nem, nem azért küzd, nyomul, figyel annyira, hiszen van neki jó nyugdíja, meg az öreg házat is sikerült eladni, egyébként is, a cég dolgozni fog.

Remegtem, mint a nyárfalevél. Bocsánatot kértünk egymástól, megvolt a feloldozás és azt hiszem, kellett ez már. Egy dolog az őszinteség és egy dolog a nyíltság.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aprosejtes.blog.hu/api/trackback/id/tr656857003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teja 2011.01.31. 21:24:48

Nehéz lehetett. Remélem, megértette. Nem tudom, miért mond ilyeneket. Valóban ezt érzi? Nem hiszem. El tudta mondani, miért vannak ilyen gondolatai?

136863 2011.02.01. 07:46:59

[Teja](#11136858) Nem kérdeztem. De ez hozzátartozik az egyéniségéhez. Ad, ad, ad, csinál, erőn felül, aztán meg ez van. Hogy ő ki van használva. És ezt ne csak a családra/pénzre értsd.

Lindi 2011.02.01. 11:21:43

Nem akarok párhuzamot vonni, de anyám ugyanilyen természet volt. Adott, adott, de felhándált, és kellenek az ilyen krízisek, mert én is üvöltöttem vele még a halála előtt jó néhány héttel, mert kibírhatatlan volt, de kell hogy tisztán lehessen beszélni. Nincs ez miatt bűntudatom, mert a halál közelsége nem jogosít fel, és az itt maradóknak is fáj, ha tudják ki tudja meddig van velük, de nem jogosít fel...érted? Hihetetlen mélységekbe és magasságokba tud taszítani az ilyen helyzet, mind a két fél szenved.

Teja 2011.02.01. 18:31:25

Mondanám, hogy mártír típus, de nem tudom, mit szabadít el az emberben maga a helyzet.
süti beállítások módosítása